Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale (evaluare scris-citit)
Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale este o evaluare complexă, compusă din mai multe părți, pentru a forma o imagine cât mai precisă a stării actuale de dezvoltare a copilului, încercând să se identifice cauza acestor probleme.
Evaluările recomandate:
- evaluare senzorio-motorie – pentru verificarea nivelului de maturizare a sistemului nervos
- evaluare psihopedagogică – pentru verficarea abilităților cognitive, respectiv stabilirea coeficientului de IQ
- evaluare scris-citit – pentru verificarea problemelor specifice, legate de abilitățile scris/citit
Important!
Semnele de risc pentru tulburările instrumentale:
- probleme de diferențiere la nivelul suneteleor, omitere de sunete, sau adăugare de sunete
- ritm lent de citire
- probleme al limbajului receptiv (nu înțelege ceea ce citește)
- vocabular sărac, probleme la gramatică
- probleme cu focusarea atenției
- prinere imatură sau incorectă a creionului
- probleme la nivelul orientării în timp și în spațiu
- probleme cu numerele sau conceptele de număr
- probleme cu simțul ritmului