Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale (evaluare scris-citit)

WISC IV – Test de inteligență pentru copii
2018-03-11
Terapia specifică pentru tulbularea de spectru autist (TSA)
2018-03-13
Arată tot

Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale (evaluare scris-citit)

Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale (evaluare scris-citit)

Evaluarea complexă a tulburărilor instrumentale este o evaluare complexă, compusă din mai multe părți, pentru a forma o imagine cât mai precisă a stării actuale de dezvoltare a copilului, încercând să se identifice cauza acestor probleme.

Evaluările recomandate:

  • evaluare senzorio-motorie – pentru verificarea nivelului de maturizare a sistemului nervos
  • evaluare psihopedagogică – pentru verficarea abilităților cognitive, respectiv stabilirea coeficientului de IQ
  • evaluare scris-citit – pentru verificarea problemelor specifice, legate de abilitățile scris/citit

 

Important!

Semnele de risc pentru tulburările instrumentale:

  • probleme de diferențiere la nivelul suneteleor, omitere de sunete, sau adăugare de sunete
  • ritm lent de citire
  • probleme al limbajului receptiv (nu înțelege ceea ce citește)
  • vocabular sărac, probleme la gramatică
  • probleme cu focusarea atenției
  • prinere imatură sau incorectă a creionului
  • probleme la nivelul orientării în timp și în spațiu
  • probleme cu numerele sau conceptele de număr
  • probleme cu simțul ritmului