Reeducarea dislexiei (tulburări instrumentale)

Se consideră copil cu tulburări instrumentale, care are probleme la învățare (în clasa a II-a): scris, citit și numărare în condiții medii, respectiv dacă în aceste domenii performanța școlară este semnificativ scăzută față de performanța așteptată pe baza nivelului de inteligență.

Grupul țintă în reeducarea dslexiei sunt copii care au fost diagnostizați cu tulburări instrumentale. Metoda a fost dezvoltată de Meixner Ildikó, care o diferențiază de corepetarea materiilor școlare.

Este o metodă de dezvoltare complexă principalul obiectiv fiind de a învăța copilul să scrie și să citească corect. Pentru aceasta este necesară dezvoltarea abilitățiilor psihocognitive, care sunt indispensabile funcționării optime a scrisului și a cititului.

Intervenția terapeutică poate fi de lungă durată, fiindcă în multe cazuri copilul trebuie să reînvețe literele pe care le confundă. |Este important ca părinții să înțeleagă: confundarea literelor în scris și citit este doar un simptom al dislexiei, copilul nu greșește intenționat.

Terapia pentru reeducarea dislexiei este recomandată când se constată următoarele semne de risc: confundarea literelor, omiterea și/sau adaugarea de litere și silabe, lentoare în citire, probleme de înțelegere a textului, vocabular sărac, exprimare incorectă, greșeli gramaticale, greutăți în găsirea cuvintelor potrivite. Scrisul este dezordonat, indescifrabil, caietul este mâzgălit, confundă literele de tipar cu cele scrise cursiv.

Terapiile durează între 30-50 de minute având o frecvență de 1-2 pe săptîmână, în funcție de nivelul de dezvoltare al copilului. Exersarea acasă este o condiție foarte importantă în obținerea eficacității maxime.