Prezentarea Centrului Fericitul Scheffler János Központ
Centrul Fericitul Scheffler Janos și-a deschis porțile în anul 2012, sub egida Asociației Surorilor de Caritate Sfantul Vicențiu.
Misiunea străveche a surorilor, a fost preluată de un grup de profesinoniști pasionați, care printr-o continuă dezvoltare încearcă să vină în ajutorul copiilor din regiune, cu o paletă largă de servicii terapeutice și de dezvoltare.
Din 2015, în aceeași clădire funcționează două Centre separate:
- Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii
- Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii cu dizabilități
Ambele Centre oferă servicii sociale de calitate, conform standardelor în vigoare. Misiunea Centrului Fericitul Scheffler Janos pentru copii este, de a oferi servicii cu caracter preventiv copiilor din regiune, respectiv de a crește nivelul educației pentru sănătate.
Domeniile principale de activitate:
– prevenirea a unei dezvoltări atipice
– identificarea timpurie a simptomelor de risc pentru dezvoltarea atipică
– formarea părinților și a cadrelor didactice
– derularea unor programe (evaluări și activități) cu caracter preventiv
– asigurarea unor activități terapeutice cu caracter preventiv
– formarea unei viziuni preventive
– pentru copii cu o dezvoltare echilibrată sau cei care prezintă doar risc pentru o dezvoltare atipică se oferă posibilitatea partipării la diversele activități terapeutice, aplicate cu caracter preventiv
Activitatea Centrului se conturează în jurul celor trei concepte de bază:
PREVENȚIE-SCREENING-DEZVOLTARE
Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii cu dizabilități și-a păstrat principalul domeniu de activitate: diagnosticul și tratamentul complex al diverselor tipuri de dizabilități.
Printre obiectivele Centrului se numără:
– dezvoltarea copiilor cu nevoi speciale
– evaluarea stării actuale și monitorizarea dezvoltării
– asigurarea unor metode terapeutice moderne
– colaborarea cu personalul didactic în vederea facilitării integrării copiilor în colectivitate/învățământul de masă
– sprijin acordat familiei copiilor cu dizabilități
– promovarea unei viziuni tolerante
– punerea la dispoziție a activităților de dezvoltare pentru copiii sănătoși și/sau în situații de risc
– punerea în aplicare a integrării inverse.
Activitatea se desfășoară deci în jurul a trei concepte de bază interdependente:
DIAGNOSTIC-DEZVOLTARE-REABILITARE