Prezentarea Centrului Fericitul Scheffler János Központ

Centrul Fericitul Scheffler Janos și-a deschis porțile în anul 2012, sub egida Asociației Surorilor de Caritate Sfantul Vicențiu.

Misiunea străveche a surorilor, a fost preluată de un grup de profesinoniști pasionați, care printr-o continuă dezvoltare încearcă să vină în ajutorul copiilor din regiune, cu o paletă largă de servicii terapeutice și de dezvoltare.

Din 2015, în aceeași clădire funcționează două Centre separate:

  • Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii
  • Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii cu dizabilități

Ambele Centre oferă servicii sociale de calitate, conform standardelor în vigoare. Misiunea Centrului Fericitul Scheffler Janos pentru copii este, de a oferi servicii cu caracter preventiv copiilor din regiune, respectiv de a crește nivelul educației pentru sănătate.

Domeniile principale de activitate:

– prevenirea a unei dezvoltări atipice

– identificarea timpurie a simptomelor de risc pentru dezvoltarea atipică

– formarea părinților și a cadrelor didactice

– derularea unor programe (evaluări și activități) cu caracter preventiv

– asigurarea unor activități terapeutice cu caracter preventiv

– formarea unei viziuni preventive

– pentru copii cu o dezvoltare echilibrată sau cei care prezintă doar risc pentru o dezvoltare atipică se oferă posibilitatea partipării la diversele activități terapeutice, aplicate cu caracter preventiv

Activitatea Centrului se conturează în jurul celor trei concepte de bază:

PREVENȚIE-SCREENING-DEZVOLTARE

Centrul Fericitul Scheffler Janos pentru copii cu dizabilități și-a păstrat principalul domeniu de activitate: diagnosticul și tratamentul complex al diverselor tipuri de dizabilități.

Printre obiectivele Centrului se numără:

– dezvoltarea copiilor cu nevoi speciale

– evaluarea stării actuale și monitorizarea dezvoltării

– asigurarea unor metode terapeutice moderne

– colaborarea cu personalul didactic în vederea facilitării integrării copiilor în colectivitate/învățământul de masă

– sprijin acordat familiei copiilor cu dizabilități

– promovarea unei viziuni tolerante

– punerea la dispoziție a activităților de dezvoltare pentru copiii sănătoși și/sau în situații de risc

– punerea în aplicare a integrării inverse.

Activitatea se desfășoară deci în jurul a trei concepte de bază interdependente:

DIAGNOSTIC-DEZVOLTARE-REABILITARE